Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

Klagevejledning

Hvis du ikke er tilfreds med den rådgivning, du har fået i Café Exit, herunder økonomi- og gældsrådgivningen, kan du sende en klage.

Hvem kan klage?

Alle, der har været i kontakt med Café Exits rådgivning, herunder økonomi- og gældsrådgivningen, kan klage.

Vi opfordrer til, at du fortæller os det med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse med vores rådgivning. Så kan vi nemlig ændre på det undervejs, og du kan få glæde af Café Exits rådgivning, herunder økonomi- og gældsrådgivningen. Hvis du har forsøgt at være i dialog med os, men ikke synes, det har ændret noget, kan du udfylde klageformularen og sende den til os.

Hvad kan du klage over?

  • Rådgiveres adfærd, det vil sige den måde, som medarbejdere eller frivillige opfører sig på.
  • Dårlig eller decideret forkert rådgivning.
  • Rådgivningen lever ikke op til det, den annoncerer.
  • Rådgivningen har dårlig tilgængelighed for handicappede.

Hvad kan du ikke klage over?

Andre brugere af rådgivningen.
Åbningstider eller andre praktiske forhold, fx forplejning eller lokation.

Sådan sender du en klage

Vi har lavet en klageformular, så vi får de oplysninger, vi skal bruge til at behandle din klage.

Klagen skal være skriftlig og sendes til organisationschef Peter Dexters på mail til ped@cafeexit.dk (skriv ”Klage” i emnefeltet) eller med posten til Café Exit, Saxogade 5, 1662 København V.

Får jeg en kvittering?

Ja, du får en kvittering på mail, hvis du har opgivet din mailadresse, senest to arbejdsdage efter, at vi har modtaget din klage.

Hvornår får jeg svar på min klage?

Du får svar på din klage indenfor ca. 14 arbejdsdage med forbehold for helligdage og ferier.

Er jeg anonym, når jeg klager?

Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse eller via post uden afsender, er du anonym.

Hvis du opgiver dit navn, eller hvis det fremgår af din mailadresse, er du ikke anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt, og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.

Hvordan behandles mine personoplysninger i forbindelse med en klage?

Når du sender en klage til Café Exits rådgivning, herunder økonomi- og gældsrådgivningen, bliver den behandlet indenfor ca. 14 arbejdsdage (med forbehold for helligdage og ferier), herefter slettes al korrespondance. Vi henviser til vores hjemmeside www.cafeexit.dk for yderligere oplysninger om behandling af dine personoplysninger i forbindelse med en klage. Du finder vores persondatapolitik på dette link.

Jeg har en kommentar til rådgivningen, der ikke er en klage – hvor kan jeg give den?

Vi er altid glade for feedback og input til vores arbejde. Derfor er du velkommen til at skrive din kommentar til projektleder Yurdagül Akbina ya@cafeexit.dk eller organisationschef Peter Dexters ped@cafeexit.dk.

Her kan du downloade formular til klage over Café Exits økonomi- og gældsrådgivning.

Her kan du downloade formular til klage over andre former for rådgivning i Café Exit.