Som NGO arbejder Café Exit med en helhedsorienteret indsats for at hjælpe indsatte i gang, når de løslades. Gennem vores ca. 140 engagerede frivillige tilbyder vi blandt andet økonomi- og gældsrådgivning, mentorhjælp, terapiforløb samt netværksrådslagning. Hertil kommer indsatser i fængslerne. Vi er landsdækkende med afdelinger i København, Aarhus og Odense.
Projektlederen skal understøtte udvikling af positive fællesskaber for mandlige indsatte og med en stor involvering af frivillige fra Café Exit. Projektet er et 1-årigt projekt støttet af Social- og Boligstyrelsen, som lægger vægt på, at det er brugerne selv – de indsatte og frivillige – der er centrale i forhold til at udvikle aktiviteter, som de selv finder relevante. Det er forventningen, at en del aktivitet vil finde sted på Fyn, men projektet forventes også udbredt til Jylland og Sjælland, hvor det understøttes af kolleger fra afdelinger i Aarhus og København.
Projektet kræver, at du evner at rekruttere, koordinere og understøtte de frivillige og indsatte i arbejdet, samt at du som tovholder er med til at skabe samarbejde på tværs af Café Exits afdelinger og i forhold til Kriminalforsorgens institutioner. Afhængig af den enkeltes kompetencer og interesser, vil man også blive inddraget i andre dele af Café Exits arbejde. Der stilles ikke krav til bestemte uddannelser, men erfaring indenfor socialt arbejde, ledelse af frivillige, resocialisering og lignende er et plus. Endelig er det helt afgørende, at man både kan arbejde selvstændigt og skabe samarbejde.
Café Exit er en kirkelig social organisation. Vi stiller ikke krav til religion, men til respekten for medmennesker, hvad enten det er brugere, frivillige, kolleger eller andre. Du vil være ansat i vores afdeling i Odense, som ledes af vores gode kollega Kristian. Det er en arbejdsplads, hvor du gør en forskel, og hvor du bliver en del af et engageret fællesskab.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt. Det må forventes, at noget af arbejdet falder uden for normal arbejdstid, og der forventes og gives stor fleksibilitet. Det er vanskeligt at klare opgaverne uden kørekort.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til socialkoordinator i Odense Kristian Sejersen på 20 21 91 92 eller organisationschef Peter Dexters på 21 38 91 92.
Du kan også selv finde oplysninger på vores hjemmeside: www.cafeexit.dk
Send venligst din ansøgning og cv via www.cafeexit.dk/ansogning senest mandag den 4. december kl. 09:00. Vi forventer at afholde samtaler mellem den 11. og den 13. december. Ansættelse er snarest muligt.